1. Identifikační číslo
—
2. Kód
—
3. Pojmenování (název) životní situace.
ZPROSTŘEDKOVÁNÍ KONTAKTU S JINÝM OBČANEM
4. Základní informace k životní situaci.
Ministerstvo vnitra zprostředkuje kontakt s jiným občanem. Žádat může občan starší 15 let na základě písemné žádosti, ve které uvede své jméno, příjmení, rodné číslo a adresu trvalého pobytu. Ke kontaktované osobě uvede údaje, podle nichž ji bude možno identifikovat a příp. důvod. Písemná žádost musí být opatřena úředně ověřeným podpisem, pokud není podána osobně na matričním úřadu, obecním úřadu obce s rozšířenou působností, krajském úřadu nebo na Ministerstvu vnitra ČR (MV). MV po provedeném šetření a jednoznačném identifikování hledané osoby jí zašle informaci o kontaktující osobě, příp. důvod kontaktu.
V případě, že byly údaje předány kontaktované osobě nebo jestliže kontaktovanou osobu nelze dohledat, sdělí tuto skutečnost MV kontaktující osobě.
Jestliže hledaná osoba zemřela a jedná se o osobu blízkou, sdělí Ministerstvo vnitra údaje o jejím úmrtí.
Kontaktovaná osoba nemá povinnost se s osobou, která ji hledá, zkontaktovat. V případě, že se zprostředkování kontaktu neuskuteční, nevzniká tím nárok na vrácení správního poplatku
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
Občan ČR starší 15 let
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
Viz bod 4. a 7.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace
Podáním písemné žádosti nebo elektronicky
8. Na které instituci životní situaci řešit
Žádost lze podat na
- matričním úřadu,
- obecním úřadu obce s rozšířenou působností,
- na krajském úřadu,
- Ministerstvu vnitra (pouze na adrese náměstí Hrdinů 1634/3, 140 21 Praha 4).
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
Odbor občansko správní, evidence obyvatel
Semilská 43/1, přízemí, dveře č. 06
telefon: 284080837
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
- písemnou žádost na příslušném úřadu. Žádost v listinné podobě musí obsahovat úředně ověřený podpis občana; to neplatí v případě, kdy občan podepíše žádost před orgánem příslušným k podání žádosti. Pokud má žádost formu datové zprávy, občan ho po vyplnění podepíše uznávaným elektronickým podpisem nebo dodá prostřednictvím datové schránky,
- v případě osobního podání žádosti na příslušném úřadu prokázat totožnost občanským průkazem, popřípadě cestovním dokladem
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
Ke zprostředkování kontaktu lze použít Žádost o zprostředkování kontaktu ke stažení na webových stránkách (pdf, 203 kB), nebo je k dispozici u všech úřadů příslušných k podání uvedené žádosti).
Žádost může být podána elektronicky a musí být opatřena uznávaným elektronickým podpisem, také může být podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky s uvedením čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu, případně může být zaslána v listinné podobě, kdy však musí být opatřena úředně ověřeným podpisem. Povinnost úředního ověření podpisu neplatí, pokud občan podepíše žádost před orgánem příslušným k podání žádosti.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
Za zprostředkování kontaktu uhradí občan správní poplatek ve výši 500,- Kč formou kolkové známky nebo v hotovosti nebo zasláním na účet Ministerstva vnitra.
V případě úhrady správního poplatku zasláním na účet Ministerstva vnitra č. 3711-8920071/0710, se jako variabilní symbol uvede číslo ve tvaru 1111…., kdy na pozice teček napíše žadatel část svého rodného čísla, uvedeného za lomítkem (čtyřmístné nebo trojmístné číslo) – např. 11116823, u trojmístných koncovek např. 1111297 (variabilní symbol nemůže obsahovat tečky, čárky, pomlčky, písmena, mezery, apod.). První čtyři číslice variabilního symbolu jsou v tomto případě vždy jedničky. Specifický symbol: 433. Jako zpráva pro příjemce se uvede jméno a příjmení kontaktující osoby.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
Lhůty nejsou stanoveny
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít
Žádost může být podána elektronicky a musí být opatřena uznávaným elektronickým podpisem, také může být podána prostřednictvím zpřístupněné datové schránky s uvedením čísla elektronicky čitelného identifikačního dokladu, případně může být zaslána v listinné podobě, kdy však musí být opatřena úředně ověřeným podpisem.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech a o změně některých zákonů (zákon o evidenci obyvatel), ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy
—
22. Další informace
—
23. Informace o popisovaném postupu je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
24. Související životní situace a návody, jak je řešit
—
25. Za správnost popisu odpovídá útvar
OOS – Odbor občansko správní
26. Kontaktní osoba
26. Kontaktní osoba
Vedoucí Odboru občansko správního
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
1.1.2017
28. Popis byl naposledy aktualizován
28.4.2017
29. Datum konce platnosti popisu
Nestanoveno
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
—