Již od 01.04.2008 byla z rozhodnutí starosty MČ Praha 19 Pavla Žďárského v rámci podpory informovanosti občanů o věcech veřejných spuštěna nová nadstandardní služba, která umožňuje přihlášeným uživatelům se nechat informovat pomocí krátkých textových zpráv (SMS) o dění v obci.
Dnes již je pryč doba, kdy ve chvíli hlášení obecního rozhlasu opadne veškerý život a každý se snaží pochytat přes hlomoz automobilů, hlasitou hudbu souseda a výskot dětí co nejvíce informací z hlášení sto metrů vzdáleného rozhlasu, aby věděl, co že se to vlastně děje.
Veškeré SMS informace poskytované radnicí jsou zasílány pod zkratkou IK KBELY od InfoKanal.
Radnice v rámci systému zasílá informace o výlukách autobusů, o problémech s dodávkami vody, elektřiny, informace o dopravních nehodách nebo uzávěrách, rychlé a srozumitelné šíření informací o potencionálním nebezpečí, které může obyvatelům obce přímo hrozit. Prostřednictvím tohoto moderního doplňku tištěných zpravodajů, internetových stránek města a obecního rozhlasu se občan dozví o možných rizicích pár vteřin po zjištění těchto informací radnicí, a tudíž je nepoměrně vyšší možnost učinění účelných opatření a záchrany života a zdraví informovaných osob.
Samozřejmě dalšími možnostmi využití tohoto SMS terminálu jsou i další informace o veřejném životě obce, ale důraz je vždy kladen na jeden z hlavních požadavků služby, a to že tato služba nesmí občana obtěžovat. A bude-li? Pak ji můžete kdykoliv odhlásit.
A co občan platí? NIC. Pouze jednu registrační SMS v tarifu operátora, a pak už nic. Veškeré závazky za provozování této služby na sebe bere radnice, což je nadstandardní služba pro občany Kbel. Dobrá cena za informace, které mají leckdy cenu zlata a mohou občanům třeba zachránit život.
Jedinou otázkou, která zůstává je, co musí občan udělat, aby mu byly informace zasílány? Stačí jen na svém mobilním telefonu napsat registrační kód, zaslat na registrační telefon, a tím získat kompletní registraci a následně i popisované informace.
SMS Infokanál se v rámci MČ Praha 19 velice osvědčil a dnes je registrováno cca 1880 uživatelů této služby. O úspěšnosti služby svědčí kladné ohlasy jak od uživatelů, tak i od autorů sdělení, které bylo komunikováno.
Obzvláště v rámci dopravně bezpečnostní či bezpečnostní situace bylo zaznamenáno velmi rychlé a hlavně přesné komunikování problému k registrovaným občanům, a pak dále až k širokému společenskému zveřejnění a dosažení bezpečnostního cíle.
I obslužnost těch nejslabších jako zdravotně postižených a seniorů, kteří dříve vzhledem k určitým fyzickým omezením měli problém s rychlou a přesnou informovaností je velmi ulehčena právě díky službě SMS Infokanálu. A v této době jsou právě u těchto skupin prověřovány možnosti dalšího využití, které budou v následné době zvažovány.
Obecně nelze než službu SMS Infokanál doporučit, jelikož díky ní je opět o něco zřejmější, že MČ Praha 19 je zde pro občany.