Informace pro zákazníky dodavatelů, kteří ukončili nebo ukončují činnost
Pokud Váš dodavatel energie (elektřiny nebo plynu) ukončil činnost, nastupuje místo něj dodavatel poslední instance. Ten má povinnost Vás okamžitě informovat o zahájení dodávek energie, cenách a podmínkách dodávek. Do šesti měsíců si musíte najít nového dodavatele energie. ERÚ všem zákazníkům důrazně doporučuje, aby na standardní produkty obchodníků aktivně přešli co nejdříve a využívali formuláře na webových stránkách nově zvolených dodavatelů.
POZOR! Dodavatel poslední instance nenastupuje u zákazníků, jejichž spotřeba plynu za posledních 12 měsíců přesáhla 630 MWh. Tito zákazníci si musí nového dodavatele zajistit bezodkladně sami.
Finanční pomoc
- Nepojistná dávková pomoc státu v případě problémů s úhradou dodávek energií
- Mimořádná okamžitá pomoc
Často kladené otázky – shrnutí častých dotazů a odpovědí (aktualizováno 10. 11. 2021)
(zálohy, přeplatky, samoodečet, ceny, dodavatel poslední instance, SIPO apod.)
Jak změnit dodavatele energie – návod na změnu dodavatele
Kdo je Váš dodavatel poslední instance – mapka a kontakty na dodavatele
Do kdy je potřeba změnit dodavatele – seznam dodavatelů, kteří ukončili činnost
Informace po telefonu
Ústředna ERÚ: 564 578 666
|
Informační linka MPO: 1212 (volba 8)
|
Další informace k aktuálnímu dění
Vyúčtování dodávek elektřiny nebo plynu, spotřeba a reklamace
Fixace ceny energií „s podmínkou“
Zákazníkům DPI se do konce roku sníží zálohové platby na elektřinu a plyn
S čím ERÚ poradí nejen v on-line poradně?
Jak se počítají ceny dodavatelů poslední instance
Pozor na energošmejdy, kteří teď spotřebitelům nabízejí „pomoc“
ERÚ prověřuje dodavatele energií a jejich schopnost dostát závazkům vůči spotřebitelům
Problematika zálohových plateb a vyúčtování při ukončení dodávek energií
Zákazníky skupiny Bohemia Energy entity přebírají dodavatelé poslední instance
Sdělení pro zákazníky společnosti Lumius, spol. s r.o.